lunedì 29 agosto 2022

BELLO FIGGIO CAO di Autore non individuato


 

Bello figgio cao,

mi no n’ò poia de moî.

Sciben, o gh’é de vòtte,

intanto che travaggio

da solo inta neutte

che o cheu o dà un resäto:

soulâse da vitta, bello figgio cao,

un o no peu.

 

No stâ à vive in sce sta tæra

comme un pixonante

ò ’n folano a-o villezzo.

Danni a mente:

inte sto mondo t’æ da ëse stagno,

vïvighe

comme in cà de tò poæ.

 

Creddi a-o gran,

a-a tæra,

a-o mâ,

ma ciù che tutto

à l’òmmo.

 

Aggi cäo e nuvie,

i libbri,

e machine,

ma ciù che tutto

l’òmmo.

 

Senti damezo a-o cheu

o dô da ramma ch'a s’assecca,

da stella ch’a s’ammòrta,

de l’animâ corpio ch’o rantega,

ma ciù che tutto

o dô de l’òmmo.

 

T’impe d’allegria tutti i ben da tæra,

o sô,

l’ægua da-o çê

a neive,

a stæ con l’inverno:

l’ombra e a luxe te daggan giöia

ma ciù che tutto

te dagghe giöia l’òmmo.

 

 

 

Autore non individuato - Dialetto di Genova



Ragazzo mio,

io non ho paura di morire.

Eppure, ogni tanto

mentre lavoro

nella solitudine della notte,

ho un sussulto nel cuore:

pascersi della vita, figlio mio,

è impossibile.

 

Non vivere su questa terra

come un inquilino,

o come un qualsiasi villeggiante.

Ricorda:

in questo mondo devi vivere saldo,

viverci

come nella casa di tuo padre.

 

Credi al grano,

alla terra,

al mare,

ma prima di tutto

all'uomo.

 

Ama la nuvola,

il libro,

la macchina,

ma prima di tutto

l'uomo.

 

Senti in fondo al tuo cuore

il dolore del ramo che secca,

della stella che si spegne,

della bestia ferita che rantola,

ma prima di tutto

il dolore dell'uomo.

 

Ti diano gioia tutti i beni terrestri,

il sole,

la pioggia

e la neve,

l'inverno e l'estate:

godi il buio e la luce

ma prima di tutto

godi dell'uomo.


Nessun commento:

Posta un commento