lunedì 12 aprile 2021

L' INSONNIA di Renzo Ferrero

 

De neutte me succede quarche votta

che doppo o primmo seunno mi m'adesce

pe-o càmmio da rûmenta, pe 'n tron o pe 'na botta

e alloa l'insonnia de mi a s'impadronisce.

 

O    çervello o  l'incominsa  a  tesce

inn-a tägnâ de se, de ma, de quande e comme,

pensieri,  riflescioìon,  progetti  ambasce,

che nàscian, piggian corpo e van in fûmme.

 

In  te 'n    d' ôe  me  ripasso  a  vitta.

Penso a  l' infansia, ä zuventû, ä vecciaja,

a-i  tempi d' ancheu, a quelli de  'na  votta,

politica, ballon, Zena, Sampdoja ...

 

Pe  poéi  tornâ  a  dormî conto i bædin,

me metto pocasæ co-a pansa 'n zû,

me gïo 'n sciö scianco drîto e poi in sciö mancin,

me  gratto a pansa e zenogge, o cû.

 

Poi  lentamente  sento  serrâ  e  parpelle,

“Taxi  -me  diggo-  che o seunno o ritorniä”.

Ma  no  son  dîte  e  ûrtime  parolle

perchè  rovinn-a  tûtto     moggê 

mettendose  a  ronfâ...

 

 

 

Renzo Ferrero – Dialetto di Genova

 

 

L'INSONNIA

 

Di  notte  mi  succede  qualche  volta 

che  dopo  il  primo  sonno  io  mi  svegli, 

per il camion della spazzatura, per un tuono o per un botto,   

e allora l'insonnia di me  s' impadronisce.

 

Il mio cervello incomincia a tessere 

una ragnatela di se, di ma, di quando e come: 

pensieri,  riflessioni,  progetti,  ambasce, 

che  nascono  prendono  corpo  e  vanno  in  fumo.

 

In un paio  d' ore  mi  ripasso  la  vita. 

Penso  all' infanzia,  alla  gioventù,  alla  vecchiaia, 

ai  tempi  di  oggi  e  a  quelli  di  una  volta, 

politica,  pallone,  Genoa,  Sampdoria...

 

Per  poter  tornare  a  dormire   conto  le  pecorelle, 

mi  metto qualche  volta  a  pancia  in  giù, 

mi  giro  sul  fianco  destro  e  poi  sul  mancino, 

mi  gratto  la  pancia, le  ginocchia  il  sedere.

 

Poi  lentamente  sento  chiudere  le  palpebre.

“ Taci -mi  dico- che  il  sonno  ritornerà ”. 

Ma  non  son  dette  le  ultime  parole, 

perché  rovina  tutto  mia  moglie

mettendosi  a  russare...


Nessun commento:

Posta un commento