giovedì 16 dicembre 2021

CONFESCION di Silvio Opisso


In tæra no gh’ea dònna,

in çê no gh’ea Madònna,

no gh’ea unna stella in çê

ch’a foise coscì bella comme lê.

 

Pe solo un seu sorriso,

pe solo un seu sospio

mi n’eo ciù mi, rapio

me trovavo d’incanto in Paradiso.

 

A-a luxe de sto sô,

comme unna scioa l’é fiorio l’amô.

Ma a sciô da zoventù

a s’é sfeuggiâ e a no fiorisce ciù.

 

Ean coscì biondi e belli,

unn’onda d’öo i cavelli:

o tempo o gh’é passou

e quarche fî d’argento o gh’à intressou.

 

Ma pe mi en sempre d’öo

e i euggi sempre fondi

e comme o mâ profondi.

E tutto in lê m’é cao comme un tesöo.

 

Se a sciô da zoventù

a s’é sfeuggiâ e a no fiorisce ciù,

o seu profummo, chì

serrou ne-o cheu, solo con mi o peu moî.

 

 

 

Silvio Opisso – Dialetto di Genova

Tratta da “Poesia in Ligure tra Novecento e Duemila” (1900 – 2018) di Alessandro Guasoni – Edizioni Cofine, Roma, 2019, pag. 37

 

 

CONFESSIONE

 

In terra non vi era donna,

in cielo non c’era Madonna,

non vi era una stella in cielo

che fosse bella come lei.

 

Per un solo suo sorriso

per un solo suo sospiro

non ero più io, rapito

mi trovavo d’incanto in Paradiso.

 

Alla luce di questo sole,

come un sole è fiorito l’amore.

Ma il fiore della gioventù

si è sfogliato e non fiorisce più.

 

Erano così biondi e belli,

un’onda d’oro i capelli:

il tempo vi è passato

e vi ha intrecciato qualche filo d’argento.

 

Ma per me sono sempre d’oro

e gli occhi sempre fondi

e come il mare profondi.

E tutto in lei mi è caro come un tesoro.

 

Se il fiore della gioventù

si è sfogliato e non fiorisce più,

il suo profumo, qui

chiuso nel cuore, può morire solo con me.


Nessun commento:

Posta un commento