domenica 24 aprile 2022

U PARTIGIÀN di Emilia Ramò

 

Ti andaixeivi pe' autüre e rivasci

scùrsu cume ina lévre dau nemigu,

tra castagnéi e pin, de cursa i pasci,

cun u sparmu da libertà, amigu.

T'han destanàu, incadenàu i brasci,

gardàu ti éiri cume in gran perigu.

Triste arregordu di vérdi agni mei.

Sei s-ciopi i te gardàiva. Sei!

 

Sce a camiuneta ti éiri e ben gàrdau,

cande mi a t'ho incuntràu e, desuverìu,

cun a man ti m'hai apena salüàu

e au giru daa strada alù ti sei sparìu.

Forsci véixin o luntàn i t'han purtàu

e per sempre da nui ti sei partìu.

Cumpagnu de zuventü e giöghi mei.

Forsci, sei s-ciopi i t'han puntàu. Sei!

 

Chissà se a furestéira o nostra tèrra

cuvértu a l'a u to' corpu crivelàu,

o, forsci, sfinìu da sta vile ghèrra

in t'in furnu cunsuntu ti hai brüxàu.

U l'è méju pensate casüu a tèrra

cun u cö ch’u te sciurìva, imbalinàu,

e sténtu u criu de libertà, amigu mei,

da sei s-ciopi ch'i t'amassaiva. Sei!

 

 

 

EMILIA RAMO' (1915 – 2015) – Dialetto di Sanremo

Poesia premiata al IV Concorso di Poesia dialettale sanremasca, 1987

 

 

IL PARTIGIANO

 

Andavi per alture e ripe,

rincorso come una lepre dal nemico,

tra castagneti e pini, di corsa i passi,

spasimando la libertà, amico.

T'hanno stanato, incatenate le braccia,

guardato eri come un gran pericolo.

Accorato ricordo dei verdi anni miei.

Sei fucili ti vigilavano. Sei!

 

Eri sulla camionetta e ben guardato,

quando ti ho incontrato e, avvilito,

mi hai fatto con la mano un cenno di saluto

e al giro della strada allora sei sparito.

Forse vicino o lontano ti han portato

e per sempre da noi tu sei partito.

Compagno di gioventù e dei giochi miei.

Forse, sei fucili ti han puntato. Sei!

 

Chissà se straniera o nostra terra

coperto ha il tuo corpo crivellato,

o, forse, sfinito da questa vile guerra,

in un forno consunto ti han bruciato.

E' meglio pensarti caduto a terra

col cuore che ti sfioriva, impallinato,

e spento il grido di libertà, amico mio,

da sei fucili che t'ammazzavano. Sei!


Nessun commento:

Posta un commento