martedì 9 marzo 2021

U MEI CAMPANIN di Giuliano Magoni Rossi

                                     Campanin de Valebona

Foto di Corrado Camillo
 

O mei belu campanin

ti sei u ciü grandu in te l’autessa

tra cheli di otu löghi a nui veixin.

 

Gniu de babarote, de rati e da civeta,

früstu dae ventae e dai lavastrui,

cèn de magagne vece, e da tacui.

 

Mi te gardu, e me ven u cö pecin,

pensendu a cheli veci, che pe nui…

i t’han tirau lasciü, cianin, cianin.

 

I bragava, candu dopo e funsiui,

tüti inseme i fava a cua pe u camin

dénduse man, e sensa gardà curui,

pe andà pe prie, anche cun u curbin.

 

Me s-ciopà u grumu de pensà

a ancöi nui cousa saressimu boi a fa,

forsi mancu a fane un pecin.

 

Tristu, alantura seria stau chelu duman,

se nu se fusse ciü sentüu u tò din, don, dan.

L’è in son ch’u fa levà u ciacrin…

Ciau, mei campanin…

 

 

 

Giuliano Magoni Rossi – Dialetto di Vallebona

 Buon compleanno, ovunque tu sia.

 


IL MIO CAMPANILE

 

O mio bel campanile

sei il più grande in altezza

tra quello degli Otto luoghi a noi vicini.

 

Nido di ragni, di topi e della civetta,

consumato dalle ventate e dagli acquazzoni,

pieno di vecchie magagne, e da rattoppi.

 

Io ti guardo e mi viene il cuore piccolo

pensando a quei vecchi, che per noi…

ti hanno tirato su, pian pianino.

 

Si vantavano, quando dopo le funzioni (religiose),

tutti insieme faceva la coda per il sentiero

dandosi mano, e senza guardare colori (politici),

per andare per pietre, anche con una piccola cesta.

 

Mi scoppia il magone di pensare

a oggi noi cosa saremmo capaci di fare,

forse neanche a farne uno piccolo.

 

Triste, allora sarebbe stato quel domani,

se non ci fosse più sentito il tuo din, don, dan.

E’ un suono che fa passare la malinconia…

Ciao mio campanile…


Nessun commento:

Posta un commento