domenica 20 marzo 2022

I TEU RICORDI di Alba Toscanini


 

Son andæta a giâ pe Zena antiga

a çercâ di ricordi che no son i mæ,

ho giòu pe ciassette e pe caroggi

a vedde e stradde dove l’é cresciùo mæ poæ.

 

L’ho rivisto figgieu, un pö battuso,

däse d’attorno pe avei un nichelin,

o scappâ doppo avei combinòu quarcösa

e mæ nonno corrïghe appreuo co-o corezzin.

 

L’ho rivisto zoenotto, un bello zoeno,

in sciä porta da buttega de seu poæ,

in ta cornixe de quella Zena antiga

fiorente de travàggio e d’onestæ.

 

Cao papà, però questa teu Zena

a no l’é ciù quella de quande t’ei piccìn,

quande in sciö canto a vegetta co-o banchetto

a s’ascadäva e zenogge co-o scädin;

 

mi veddo fra un caroggio e ‘na ciassetta

in ta limpida luxe da mattin

in sciö canto una bella Madonnetta,

ma sotta assettòu gh’é un marocchin.

 

A gente ch’a m’amïïa me pâ ch’a pense:

"Chissà cöse a çerca quella lì!"

Mi çerco solo un pö do teu passòu,

pe ritroväte, pe stâ ancon un pö con tì;

 

me pä de sentî a teu voxe ch’a me dïxe:

"Son contento che de mì no ti t’ascordi!"

e mì continuo a giâ in te ‘sti caroggi

in compagnia de questi… teu ricordi.

 

 

 

Alba Toscanini – Dialetto di Genova

 

       

I TUOI RICORDI

 

Sono andata a girare per Genova antica

a cercare dei ricordi che non sono miei,

ho girato per piazzette e per vicoli

a vedere le strade dove è cresciuto mio padre.

 

L’ho rivisto ragazzo, un po' discolo,

darsi da fare per avere un soldino,

o scappare dopo aver combinato qualcosa

e mio nonno corrergli dietro col cinturino.

 

L’ho rivisto giovanotto, un bel giovane,

sulla porta del negozio di suo padre,

nella cornice di quella Genova antica

fiorente di lavoro e d’onestà.

 

Caro papà, però questa tua Genova

non è più quella di quand’eri ragazzino,

quando sull’angolo la vecchina col banchetto

si scaldava le ginocchia con lo scaldino;

 

io vedo tra un vicolo e una piazzetta

nella limpida luce del mattino

sull’angolo una bella "Madonnetta",

ma sotto c’è seduto un marocchino.

 

La gente che mi guarda mi sembra che pensi:

"Chissà che cosa cerca quella lì!"

Io cerco solo un po' del tuo passato,

per ritrovarti, per stare ancora un po' con te;

 

mi sembra di sentire la tua voce che mi dice:

"Sono contento che di me non ti dimentichi!"

Ed io continuo a girare in questi vicoli

in compagnia di questi…. tuoi ricordi.

 

*Madonnetta: edicola votiva


Nessun commento:

Posta un commento