sabato 5 marzo 2022

A CURSA DI CRAVETI di Costanza Modena


A crava Curumbina a stava ma,

me paire u aixeva ditu “A deve fa!”

Cuscì i eira nasciüi in primavera,

trei craveti pecin, gianchi, ina seira.

 

A a matin a i ho atruvai, i eira trei!

Cranun, ma pensa tü, che beli giöghi!

U nu se discüteva, i eira i mei,

a cuntunuaivu a cantà in tüti i löghi.

 

Ogni giurnu a i andaixeivu a viè:

i cresceva, sempre ciü, cuscì asbii,

a pensaivu a candu, za sciurtii

da u stagiu, i puixeva curine deré…

 

Me paire u m’aixeva za avisau:

“Ninte curse, i craveti i sun pecin,

ti nu devi stancà, i fan u sciau,

lasciari a a maire, ch’a ghe da u tetin!”

 

Due i eira fümele, e in bechetu,

preputente, ancù tantu pecinetu,

tüti giancu, e cu’ in muretu scüru,

u regardu da magneru, a v’assegüru!

 

I eira za cresciüi; cuscì in giurnu

a i ho purtai de föra, a maire inturnu,

ascì ela a paixeva dumandà:

“Nu fari cure, ch’i se pon stancà!”

 

Ma u me piaixeva sentì e so zampete

bate in sce a tera, a tempu, e gambe paire,

i cureva berandu, cu’ e vuixete

chi han i petiti cande i serca a maire.

 

Tropu de cuita u tempu u l’è pasau;

chelu bechetu, ch’u paixeva in grilu,

u l’è vegnüu in becu asatanau,

spüssuusu, cume in becu, a posciu dilu!

 

 

 

Costanza Modena – Dialetto di Sanremo

 

 

LA CORSA DEI CAPRETTI

 

La capra Colombina stava male,

mio padre aveva detto: “Deve partorire!”

Così erano nati, in primavera,

tre capretti piccoli, bianchi, una sera.

 

La mattina li ho trovati, erano tre!

Evviva, pensa tu che bei giochi!

Non si discuteva, erano i miei,

continuavo a cantare dappertutto.

 

Ogni giorno andavo a vederli,

crescevano sempre più, così vivaci,

pensavo a quando , già usciti dalla stalla,

potevano corrermi dietro.

 

Mio padre mi aveva già avvisato:

“Niente corse, i capretti sono piccoli,

non devi stancarli, devono farsi il fiato,

lasciali alla madre, che gli da il latte.

 

Erano due femmine e un maschio,

prepotente ancora così piccolo,

tutto bianco e con il musetto scuro

lo sguardo da monello, vi assicuro!

 

Erano già cresciuti; così un giorno

li ho portati fuori, la madre vicina,

anche lei sembrava domandare:

“Non farli correre, che possono stancarsi!”

 

Ma mi piaceva sentire i loro zoccoli

battere in terra a tempo a zampe unite,

correvano belando, con quelle vocette

che hanno i piccoli quando cercano la madre.

 

Il tempo è passato troppo in fretta;

quel capretto che sembrava un grillo,

è diventato un maschio assatanato,

puzzolente, come un becco, posso ben dirlo!


Nessun commento:

Posta un commento