domenica 19 settembre 2021

IN OMU AFURTÜNAU di Costanza Modena


U gh’è vusciüu pascensa pe’ sti veij,

passà i agni beli cu’ i magaij,

acianelà tera e frabicà maixei,

fa bele fasce de sti sgaratei.

 

Me barba u se stimaiva afurtünau,

trei mas-ci sa mujé a gh’aixeva dau;

me paire, noma due garsunete,

ch’ì l’eira cume fragili sciurete.

 

U barba: “ Cu’ a forsa ch’a l’ho in ca

int’in giurnu a reversu ina valà.

Garda lagiü me frai, da stamatin,

pica e pica, u n’ha faitu in tuchetin”.

 

Pe’ cujunaru u u ciamava belinun,

percouse in mas-ciu u nu l’aixeva fau,

ma gardandu a a fin de sta chistiun,

ma paire u l’è stau certu afurtünau.

 

Cande e sue forse i l’han abandunau,

u barba u nu l’è ciü stau afurtünau:

tere cene de erbasse e de ruvei,

i fijöi i se sun dai a autri mestei.

 

E fije i nu han dau corpi de magaju,

ma cande u paire u l’è vegnüu veju,

tante cüre e atensiun i gh’an mustrau!

Tre nöire… che discursu ch’a l’ho fau!

 

 

 

Costanza Modena – Dialetto di Sanremo

 

 

UN UOMO FORTUNATO

 

I nostri vecchi hanno avuto pazienza,

passare gli anni migliori col “magaglio”,

spianare terreni, tirare su muri,

trasformare i gerbidi in belle fasce.

 

Mio zio si reputava fortunato,

sua moglie gli aveva partorito tre maschi;

mio padre, solo due bambine,

che erano come fragili fiorellini.

 

Lo zio (diceva): “Con la forza che ho in casa,

in un giorno giro sottosopra una vallata.

Guarda laggiù, mio fratello, da stamattina

picchia picchia (col magaglio) n’ha fatto appena un pezzetto!”

 

Per prenderlo in giro lo chiamava stupido,

perché non aveva saputo fare un maschio,

ma considerando l’esito di questo discorso,

mio padre è stato di certo fortunato.

 

Quando le forse lo hanno abbandonato,

lo zio non è stato più tanto fortunato:

i terreni pieni di erbacce e di rovi,

i figli hanno preferito fare altri lavori.

 

Le figlie non hanno zappato la terra,

ma quando il padre è diventato vecchio,

quante cure e attenzioni gli hanno mostrato!

Mentre tre nuore… ma che discorso ho fatto!

 

Nessun commento:

Posta un commento