mercoledì 16 dicembre 2020

U CIUCHETUN di Ovidio Bosio


Se cimpu tropu vin caiche seira

me capita ina cosa che a nu pà vera

percose sun sulu ma d’esse in dui me pà

cun in autru mì che u m’acumpagna a cà.

      Mi, se capisce, vögliu rie e m’a cantu

     ma l’autru u m’aganta pe u breçentu

      “ Ma nu ti vei che te zira a testa ?”

      A mei cüra cuntru a fura a l’è chela giüsta.

Du restu tü ti sai che on truvau

che se me sentu cun e none carae

in gotu in ciü  u me dà in po’ de paixe

nu riesciu a stà situ, nu pösciu taixe

      “Su chi u l’è in pastissu, ciü  ti bevi

      ti dixi cose che propiu nu ti devi

      e ti te munti a testa ciü ti parli

      e nu ti pensi ai periculi che ti azardi.

Impara da u Barba Bacì cu l’è in omu

e u dixe che u cumpà u l’è in galantomu

inscì se u pensa che u l’è in farabütu

e prima de parlà u cuntrola tütu

      de modu che u sou pensà intregu

      u nasce giancu e pöi u sciorte negru.

      ‘Sta seira ti ai cuntau una foura bela

      chela du pegögliu e d’a patela.

Te pà che lulì u l’è u modu de fà

pe regardu a chi u l’è vegnüu a çenà ?

E pöi caicün pegögliu magara u fà

o u campa in sci u perüme e u se sà.”

      E candu sfüma u vin che on a colu

      e me retrövu sulu me cunsulu

      se scontru ancù caiche bon cristian

      che se stagu pe caze u me dà ina man.

 

 

 

Ovidio Bosio – Dialetto di Ventimiglia

 

 

L'UBRIACONE

 

Se bevo troppo qualche sera

mi capita una cosa che non pare vera

perché sono solo ma di essere in due mi pare

con un altro io che mi accompagna a casa

     Io, si capisce, voglio ridere e me la canto

     ma l'altro mi acchiappa per il girovita

     "Non vedi che ti gira la testa ?"

     La mia cura contro la noia è quella giusta.

Del resto tu sai che ho trovato

che mi sento con le ali basse

un bicchiere in più mi da un po' di pace .

Non riesco a star zitto non posso tacere.

     " Questo è un pasticcio, più bevi

     dici cose che proprio non devi

     e ti monti la testa più parli

     e non pensi ai pericoli che azzardi.

Impara da zio Bacì che è un uomo

e dice che il compare è un galantuomo

anche se pensa che è un farabutto

e prima di parlare controlla tutto

    in modo che il suo pensiero intero

    nasce bianco e poi esce nero.

    Questa sera hai raccontato una favola bella

    quella del pidocchio e della "patella".

Ti pare che ciò sia il modo di fare

per riguardo a chi è  venuto a cenare?

E poi qualcuno "pidocchio" lo fa

e vive sulla  "peluria" e si sa".

     E quando sfuma il vino che ho addosso

     e mi ritrovo solo mi consolo

     se incontro ancora un buon cristiano

    che se sto per cadere mi da una mano.


Nessun commento:

Posta un commento