martedì 1 giugno 2021

U VUTU AE DONE di Costanza Modena

 

U se duixeva vutà dopu sta ghera

e fina e done i aixeva stu diritu.

Me maire, a nona e a lala i aixeva diitu

de andà cun ele, sensa fa a magnera.

 

Pe’ strada i cuntinuava a mugugnà:

«Vutà, vutà, roba da servelui,

a nui done, lasciàine i gunelui,

unirigà petiti e pulì cà!

 

Re, regine, repüblica e pulitica

i sun de longu e mèixime facende;

nui belinui, ch’a famu tanta critica,

a ghe pagamu i pransci e ascì e merende!»

 

In tu segiu u s-ciupava u finimundu:

omi, zuine, vejeti, chi arivava,

chi u ratelava, che se ne fregava,

chi u vuixeva esse u primu e nu u segundu.

 

Cande infin e tre done i han finiu,

versu u casun se semu incaminae,

ancura in poucu tüte afrairae;

me maire a me tegniva de pe in diu.

 

A in sertu puntu a lala a l’è sbutà:

«Ma couse i gh’avei scriitu in sce u papé?»

Me maire a gh’ha risposto rassegnà:

«mi a l’ho duvertu e a ghe l’ho dau in deré!»

 

E a lala: «ma mi nà, mi a l’ho firmau!»

A nona a me paixeva in po’ genà…

«Mi u föju a l’ho in ta staca, a nu l’ho dau!»

Me maire preocüpà a se gh’è girà:

 

«Ma co’ ti dì, su te sente caicün!

Ma ti u sai che ti poi finì in preixun?

Strassa u papé e andamusene a cà…

Stu vutu, couse i ne l’han daitu a fa?!»

 

 

 

Costanza Modena – Dialetto di Sanremo

 

 

IL VOTO ALLE DONNE

 

Si doveva votare dopo questa guerra

e anche le donne avevano questo diritto.

Mia madre, la nonna, la zia avevano detto

di andare con lei, senza fare la monella.

 

Per la strada continuavano a brontolare:

«Votare, votare, roba da cervelloni,

a noi donne, lasciateci i grembiuli,

allevare bambini e pulire la casa!

 

Re, regine, repubblica e politica

sono sempre le solite faccende;

noi stupidi, che facciamo tanta critica,

paghiamo loro i pranzi e anche le merende!»

 

Nel seggio scoppiava il finimondo,

uomini, ragazzi, vecchietti, chi arrivava,

chi litigava, chi se ne fregava,

chi voleva essere il primo e non il secondo.

 

Quando infine le tre donne hanno finito,

verso casa ci siamo incamminate,

ancora un po’ tutte emozionate,

mia madre mi teneva con un dito.

 

A un certo punto la zia è sbotta:

«Ma cosa avete scritto sulla scheda?»

Mia madre ha risposto rassegnata:

«Io l’ho aperta e gliel’ho data indietro!»

 

E la zia: «Ma io no, io l’ho firmata!»

La nonna mi sembrava un po’ intimidita…

«Io il foglio l’ho in tasca, non l’ho restituito!»

Mia madre, preoccupata, le si è rivolta:

 

«Ma cosa dici, se ti sente qualcuno!

Ma lo sai che puoi finire in prigione?

Straccia quel foglio e andiamocene a casa…

Questo voto, cosa ce lo hanno dato a fare?»

 

Nessun commento:

Posta un commento