domenica 6 giugno 2021

“QUESTO?... NO SE SA MAI...” di Renzo Ferrero

 


“Questo?....no se sa mai....

o  peu  ancon vegnîme ben....!”

Con a  mentalitæ de tanta gente

da  mæ generasion di anni trenta

a    cantinn-a

a l'è diventâ  adaxo adaxo

o refûggio peccatorum

de tanta ciarbattaja  sensa prexo

comme  a càntia di ravatti  da cûxinn-a,

o  comme  o  magazzin  de  'n  repessin.

Arbanelle veue,  fiaschi despaggiæ,

orsetti de pelusce, demöe  sc-ciappæ,

canperos de trent'anni fa

cassoule  pertûsæ,  tricicli,  sillabài,

portanfàn,  braghê,  lenseu fiarsoæ,

e almeno 'na trentenn-a  de lûnai.

Ûn giorno me son misso de voëntæ

pe fâ  tanto coscì de repulisti

   ma da-o prinçipio incomensa i guai.

“Questo?...no se sa mai...

o po'  ancon vegnîme ben...!”

“Quello?...ûn cäo ricordo de trent'anni fa...!”

“Questo?... o cappello da sposa da moggê...!”

Ä  fin,  pe no sciûgâme a pantalinn-a,

e ritrovâ  o coraggio che m' ammanca

pe fâ  o repulisti  'n ta cantinn-a,

ho  dovûo  ciammâ  o strassê

e dâghe  carta gianca...

 

 

 

Renzo Ferrero – Dialetto di Genova

 

 

“QUESTO ?... NON  SI  SA  MAI...”

 

“Questo...?  non  si  sa  mai...

può  ancora  venirmi  bene...” 

Con  la  mentalità  di  tanta  gente 

della  mia  generazione  degli  anni  trenta, 

la  mia  cantina 

è  diventata  adagio  adagio 

il   “refugium  peccatorum” 

di  tante  carabattole  senza  prezzo

come il cassetto delle cianfrusaglie della cucina 

o  come   il  magazzino  di  un  rigattiere 

Arbanelle  vuote, fiaschi  spagliati,

orsetti  di  pelusce,  giocattoli  rotti, 

camperos  di  trent' anni  fa, 

casseruole  bucate,  tricicli,  sillabari, 

portanfan,  cinti  erniari,  lenzuola  sfilacciate, 

e  almeno  una  trentina  di  calendari.

Un  giorno  mi  sono  messo  di  buona  volontà 

per  fare  tanto  così  di  repulisti, 

ma  dall' inizio  incominciano  i  guai...

“Questo...?  non  si  sa  mai...

può  ancora venirmi  bene...!” 

“Quello...?  un  caro  ricordo  di  trent' anni  fa..! 

“ Questo...?  il  cappello  da  sposa  di  mia  moglie...!

Alla  fine,  per  non  rompermi  i  corbelli 

e  ritrovare  il  coraggio  che  mi  manca, 

per  fare  il  repulisti  in  cantina

ho  dovuto  chiamare  il  rigattiere

e  dargli   carta  bianca...


1 commento: