sabato 20 novembre 2021

A BAMBALA di Costanza Modena



Apeiza a ina rama grossa cume in brassu

u gh’eira a me bamabala, in veru spassu.

Candu a m’assetaivu a bambalà,

caicousa drente u cumansava a barlügà.

 

Cavei e rouba au ventu, in libertà,

sempre in autu, de ciü. Ina frenexia

ch’a daixeva l’àndiu a a me fantaixia.

 

Int’ u ventu me paixeva de vurà…

a seraivu i öij, a me sentivu andà.

 

A passaivu surve boschi scüri

de ciante aute, che ascaixi i me tucava,

grandi prai d'in verdu ch’u brilava,

cun sciorte de pegurete, spantegae.

 

A me apugiaivu in sima ai campanin

a fa sunà e campane, ma… cianin.

Là, duve i prai i finiva, desteize de gran biundu,

cu e fantinete russe, ch’i s’afaciava, in fundu.

 

A puixeivu acaressà e rundure in sce e ciüme,

cantà cun ele d’ogni paize u so custüme.

A andaixeivu duve u cielu e u mà i se cunfundeva,

duve l’aria a caressava e nivure pecine.

 

Sute a mi, a marina cian cianin a bulegava

e l’aiga in trasparensa e sue belesse a me mustrava.

U ventu legiu u ghe faixeva i rissi

cu’ a s-ciuma surve, tüta punte e pissi.

 

U su u se demurava a fa ratu ratin

e u ghe aregalava lampi d’ouru fin.

I gagiai i me tegniva cumpagnia,

liberi, cume mi, de vurà in alegria!

 

Se a me stancaivu, a vuixeivu riturnà,

a druviivu i öij … e a l’eiru turna a cà!

 

 

 

Costanza Modena – Dialetto di Sanremo

 

 

L’ALTALENA

 

Appeso a un ramo grosso come un braccio

c’era la mia altalena, un vero spasso.

Quando mi sedevo a dondolare,

qualcosa dentro me cominciava a prendere forma.

 

Con i capelli e il vestito al vento, in libertà,

mi spingevo in alto, sempre di più. Una frenesia

che scatenava la mia fantasia.

 

Mi sembrava di volare nel vento…

chiudevo gli occhi, mi sentivo andare.

 

Passavo sopra di boschi scuri,

folti di piante alte, che quasi mi toccavano,

grandi prati di un verde brillante,

con greggi di pecorelle, sparpagliate.

 

Mi appoggiavo in cima ai campanili

e facevo suonare le campane, piano…

Là dove finivano i prati, distese di grano biondo,

con i papaveri rossi che facevano capolino, in fondo.

 

Potevo accarezzare le rondini sulle piume,

parlare con loro di ogni paese e delle sue abitudini.

Andavo dove il cielo e il mare si confondono,

dove l’aria accarezzava le piccole nuvole.

 

Sotto di me, il mare si agitava piano

e l’acqua mi mostrava le sue bellezze in trasparenza.

Il vento leggero le faceva i riccioli

coperti di schiuma, tutta pizzi e punte.

 

Il sole si divertiva a fare solecchio

e le regalava barbagli di oro puro.

I gabbiani mi tenevano compagnia,

liberi, come , di volare allegramente!

 

Se mi stancavo e volevo tornare,

aprivo gli occhi … ed ero di nuovo a casa.


Nessun commento:

Posta un commento