domenica 16 gennaio 2022

TABACÀ, CHE PASCIUN! Di Costanza Modena


 

Int’ina càntera a l’ho atruvau ina tabacheira,

cun in pumu de röiza in sce u cuverciu.

Sti agni passai u gh’eira a moda,

pe’ omi e done, de prezà u tabacu:

in ciaicüna nariixe ina prezà

e pöi stranüi a tütu andà!

 

I a ciamava meixina purtentuusa,

che a s-ciairiva u servelu,

a l’agiütava a respirà…

e daighene di nomi a stu lechezu!

 

In cà di mei parenti u ghe staixeva

ina lala, fantina,

longa cume ina cana e in po’ renercia.

Ela a cuixiva, a sarziva, a recamava,

a faixeva ogni giornu da mangià.

 

De longu in pei, davanti ae cassarole,

a remesciava u desnà… e a tabacava.

au nausu ina stissa a furmava…

cian cianin a cresceva…

e pöi a se destacava…

 

Caiche vota a lala a me dixeva:

“Fermate a mangià u menestrun…”

Mi a l’eiru ina garsuna assai muscina,

se a gussa balarina

a piacava in ta pignata:
“Me maire a nu sa ren…

magara in’autra vota. A ve ringrassiu”.

 

Se a l’eira cazüa insce u furnelu:

“Sci, sci , va ben, a me fermu vurenté!

U l’è propriu savuriu stu menestrun,

ma couse i gh’avei messu

pe falu cuscì bon?

Insegnaime a risetta, pe’ piaixé…”

 

 

 

Costanza Modena – Dialetto di Sanremo

 

 

FIUTARE TABACCO, CHE PASSIONE!

 

In un cassetto ho trovato una tabacchiera,

con un bocciolo di rosa sul coperchio.

Negli anni scorsi c’era la moda,

per uomini e donne, di fiutare il tabacco:

in ogni narice un pizzico

e poi starnuti a tutt’andare!

 

La chiamavano medicina portentosa,

che schiariva il cervello

e aiutava a respirare…

e dategliene di nomi a questa prelibatezza!

 

In casa dei miei parenti c’era

una zia nubile,

lunga come una canna e un po’ rachitica.

Lei cuciva, rammendava, ricamava,

faceva ogni giorno da mangiare.

 

Sempre in piedi, davanti alle pentole,

mescolava il cibo… e fiutava tabacco.

al suo naso si formava una goccia…

pian pianino cresceva…

e poi si staccava…

 

Qualche vola la zia mi diceva:

“Fermati a mangiare questo minestrone…”

Io ero una ragazza un po’ smorfiosa,

se la goccia ballerina

cadeva nella pentola:

“Mia madre non sa nulla…

magari un’altra volta. Vi ringrazio”.

 

Se era caduta sul fornello:

“Sì, sì, va bene, mi fermo volentieri!

E’ proprio saporito questo minestrone,

ma cosa ci avete messo

per farlo così buono?

Insegnatemi la ricetta, per favore…”


Nessun commento:

Posta un commento