martedì 18 gennaio 2022

SUNËTU PE MÈ MAIREGRAN di Luì Notari


Mè mairegran, nu me r’ai mai ditu,

Ch’u to belu parlà che me ‘mparavi,

Era ün tresoru che me cunfiavi:

Forsci min eru tropu piciunëtu!...

 

E pœi, Nostru Signur Diu benedëtu!

Tü giamai ciü te r’imaginavi

Ch’u belu munegascu di toi avi

Cun min doveva more, meschinëtu!

 

Püra, candu ò capiu che cheli rari

Da mei generaçiun che ru parlavu

Eru propi i darrei che l’unuravu,

 

Cin de pietà, maigran, min ò çercau

De scrive u dialetu ch’ò ümparau

Sciü i toi zenugli, ün mezu a tanti cari!

 

 

 

Luì Notari – Dialetto monegasco

 

 

SONETTO PER MIA NONNA

 

Nonna mia, chi l’avrebbe mai detto,

Che il tuo bel parlare che mi insegnavi,

Era un tesoro che mi confidavi:

Forse io ero troppo piccolo!...

 

E poi, Nostro Signore Benedetto!

Tu giammai ti saresti immaginata

Che il bel monegasco dei tuoi avi

Con me doveva morire, poveretto!

 

Eppure, quando ho capito che quei pochi

Della mia generazione che lo parlavano

Erano proprio gli ultimi che lo onoravano,

 

Pieno di pietà, nonna, ho cercato

Di scrivere il dialetto che ho imparato

Sulle tue ginocchia, in mezzo a tanti cari!


Nessun commento:

Posta un commento